julstämning! <3

jag råder er iallafall att lyssna på gammal töntig julmusik efter ni har pyntat hela huset, och ska på julskyltning. myysigt! :) först nu längtar jag till julafton. Konstigt va? Vissa personer (ni vet vilka ni är) har längtat till julafton sen i september.. haha, man kan ju säga att jag är lite efter då..

iallafall så var jag på skyttetävling igår. Det gick ganska bra. Jag kom på delad 8 plats av typ 20 stycken. Så då fick jag komma fram och ta ett pris, de var nåån himla grå sak med två gevär på. Också fick man välja ett pris från prisbordet, och jag tog en ahlgrens bilar påse ;) Annars skulle jag vara tvungen att ta en barbiedocka, leksak, färgpennor osv.. Det var inte så svårt att välja iaf. Sedan hade alla andra från wifstavarv åkt hem så jag fick ta alla andras pris också, ska ge dom priserna deras på onsdag när det är skytteavslutning i klubben och vi tävlar mot varandra. När jag hade varit på skyttet, så gick det några timmar till klockan sex, så kom karro och skulle sova hos mej. Vi gick ut på en gång, och tog sparken med oss. Vi åkte till vävland, också kom vi på att vi kunde åka till okQ8, så då gjorde vi det ;D Jag gick in och skulle köpa godis, medans karro stog utanför och väntade med sparken. Aja, först kunde jag inte bestämma mej vad jag skulle köpa, så jag gick ut ur affären och skrek åt karro om hon gillade kolasnören, för hon stog typ 100 m bort, och det gjorde hon men hon ville ha marabou också.
Så då gick jag in igen, och frågade vad en liten marabou mjölkchoklad kostade, och då sa han 5 kr. Också kostade kolasnörena 16 kr, så då sa jag att jag skulle köpa dom. Så då börja gräva innanför täckisarna och försökte få upp mynten, men lyckades inte så bra... så då stog jag där typ 5 min och grävde. Men till slut så fick jag upp dom och karro och jag stack hem. Så då sov hon hos mej då, och åkte hem typ klockan ett. Sedan gick jag ut med lizzy , och sen mötte jag linda  vid hästarna vid klockan tre. Och då gick i på julskyltning, det var int eås bra efterstom det var itne nå många alls om sålde! Det var säkert bättre i stan. Men vi köpte varsin tuta, såna här jättestora som vi gick runt och blåste med. haha , vissa vart nog lite irreterad på oss.. sedan börja vi gå hemåt, och kom på att linda kanske kunde sova hos mej inatt! Eftersom jag skulle sova ensam hemma. Ja, så jag ringde mamma och frågade om det gick bra, och det bra. Vi fortsatte mot lindas hus, och jag fick låna strumpor av henne =)
Också fikade vi lite, och linda paackade sin väska, visstja, glömde säga att hon fick sova hos mej! aja, vi gick hem till mej och nu har jag bloggat på lindas blogg och nu bloggar ja på min egen blogg ;) Ni kan ju läsa på hennes blogg vettja! :D
http://lindahenriksson.blogg.se  ;D
men ska nog gå nu, linda tkr jag är osocial.

hejdå =)

kommentarer ○

min alldeles egna kommentar:

jag heter:
kom ihåg mej!

mejladress:

hemsida:

du har ordet:

Trackback